Activitat 2

Hola Alumnes,

En la darrera activitat (el relleu del Maresme) vam conèixer les particularitats geogràfiques del Maresme, ara però us oferim anar una mica més enllà.  En aquesta pràctica volem que recorregueu la comarca des de l’aire per tal que visiteu els seus indrets més desatacats mitjançant un vol virtual, creeu el vostre propi vol i aconseguiu mesurar espais com la platja, o el pati de l’escola des de casa. Us atreviu?

Les eines que utilitzarem són el Google Earth i el Google Maps que ja hem treballat a l’aula, però ara en veureu noves funcionalitats.

Activitat 1:

A la primera activitat us proposem crear el vostre propi vol virtual per la comarca del Maresme i Malgrat. Imagineu que sou guies turístics de la comarca i heu d’escollir els 10 indrets de major interès. Aquí en teniu un exemple (cliqueu enllaç)

Els passos que realitzarem seran els següents:
  • Ens ajuntarem amb grup de 4 persones.
  • Buscarem informació de la comarca (us donem una ajuda http://www.maresme-turisme.com/).
  • Realitzarem una pluja d’idees sobre els llocs que visitar.
  • Escollirem els 10 llocs més rellevants.
  • Crearem el vol virtual turístic amb Google Earth (vegeu instruccions.).

Instruccions:

Com ja sabeu el Google Earth ens permet explorar el món d’una manera molt real i divertida, i entre altres coses ens permet crear el nostre viatge virtual. Els passos són els següents:

1. Crear i donar nom a una carpeta en el menú dels meus llocs.



2.Si ja tenim creada la carpeta, podem començar afegir els marcadors de posició als diferents punts que volem mostrar. Aquí hi podem afegir informació, imatges, o bé la captura de la pantalla. Això sí, cal primer de tot marcar tots els paràmetres com els volem i després enregistrar la marca de posició.



3. Les diferents marques de posició s’han d’anar emmagatzemar a la carpeta que s’ha creat a “Els meus llocs”. Si volem modificar qualsevol camp dels comentats anteriorment, hem d’anar a la pestanya “propietats”.

4. Un cop fixades les diferents marques de posició, el següent pas serà definir l’ordre d’aquestes dins de la carpeta, en funció de les preferències de visualització al llarg del recorregut.

5. Per realitzar un vol virtual pel recorregut que s’ha creat, seleccionar la carpeta en qüestió i posteriorment clicar a “Reprodueix el viatge” (cercle vermell).


6. Finalment, per guardar el recorregut seleccionar la carpeta i seguidament “Guardar lloc com”. L’arxiu s’emmagatzema en format Kmz o. Kmll. Deixeu aquest arxiu a la carpeta (T) d’informàtica on guardem els treballs de classe. Així els companys el podran reproduir a Google Earth.

Activitat 2:

La segona activitat és menys complexa, i us proposem tres reptes amb el Google Maps.

- Mesureu la platja de Malgrat.
- Mesureu el pati de l'escola.
- Mesureu la distància de casa a l'escola.

Instruccions:

1- Aneu a la següent direcció: (https://www.google.es/maps/), a continuació cliqueu en el menú esquerre "tus sitios" i a continuació  "mapas" i a sota de tot "crear mapa".


2-  Cerquem la nostra escola al mapa, posant la paraula al marcador. Un cop senyalada podem començar els reptes proposats.


3. A sota del cercador trobareu les eines necessàries. L'eina del regle és la que ens permetrà saber les distàncies i les àrees. Únicament cal clicar el punt d'inici, els girs i el de final.


Mai havia estat tan fàcil calcular distàncies i àrees grans. Esperem que us sigui útil i interessant. Bona feina!

1 comentari:

  1. Hola nois!
    A continuació us adjuntem la nostra valoració de la pràctica 2.
    https://docs.google.com/document/d/171KCT6P6IHSOV2lp65EozRu2f_xoeVJMiYpgWdwKpmU/edit?usp=sharing
    Molt bona feina!

    ResponElimina